Connect with us

Kurateret

“Innholdsprodusent”? -Glem det!

Det vigtigste spørgsmål i 2016 er om medier er medier eller indholdsproducenter. Det er ikke filosofi – det er DNA.
Et mediehus er lige så meget en indholdsproducent, som en guldsmed er en råstofsælger, skriver norske Morten Holst. Og det er ikke en ligegyldig strid om ord. For med lancering af fx Facebook Instant Articles og Google AMP vil mere og mere journalistisk indhold (der var den der igen) blive distribueret på platforme, som ikke er mediernes. Og hvad er medierne så? Medier eller indholdsproducenter?

Udgivet

den

“Innholdsprodusent”? -Glem det!
VÆRD AT LÆSE FORDI

Det vigtigste spørgsmål i 2016 er om medier er medier eller indholdsproducenter. Det er ikke filosofi – det er DNA.

HANDLER OM

I mediebranchen er vi kommet til at reducere journalistikkens værdi ved konsekvent at omtale det som “indhold”. Jeg er selv skyldig. Men her giver norske Morten Holst os alle en over fingrene. Et mediehus er lige så meget en indholdsproducent, som en guldsmed er en råstofsælger, indvender han. Og det er ikke en ligegyldig strid om ord. For med lancering af fx Facebook Instant Articles og Google AMP vil mere og mere journalistisk indhold (der var den der igen) blive distribueret på platforme, som ikke er mediernes. Og hvad er medierne så? Medier eller indholdsproducenter?

LÆS DEN HER

Medium

Læs også