Kurateret
“Innholdsprodusent”? -Glem det!
Det vigtigste spørgsmål i 2016 er om medier er medier eller indholdsproducenter. Det er ikke filosofi – det er DNA.
Et mediehus er lige så meget en indholdsproducent, som en guldsmed er en råstofsælger, skriver norske Morten Holst. Og det er ikke en ligegyldig strid om ord. For med lancering af fx Facebook Instant Articles og Google AMP vil mere og mere journalistisk indhold (der var den der igen) blive distribueret på platforme, som ikke er mediernes. Og hvad er medierne så? Medier eller indholdsproducenter?
-
4 minutter med X
Fire minutter med Puk Damsgård
-
Medietrends nyhedsbreve
AI vs ophavsret: Pest eller kolera for medierne
-
Medietrends nyhedsbreve
Marchen fra JP har jo fuldstændig ret
-
4 minutter med X
Fire minutter med Lars Skree
-
Medietrends nyhedsbreve
Nyhedsbrev: Publicismens paradoks
-
4 minutter med X
Fire minutter med Lars K. Andersen.
-
Medietrends nyhedsbreve
Sprogmennesker nailer sprogmodeller
-
4 minutter med X
Fire minutter med Per Juul Carlsen
-
Medietrends nyhedsbreve
Da jeg blev ramt af infocalypse
-
Medietrends nyhedsbreve
Ideen, der ikke vil dø
-
4 minutter med X
Fire minutter med Sine Plambech
-
Nyt job
Skarp kommunikatør med blik for fremtidens digitale platforme
-
Medietrends nyhedsbreve
Fix the basics: Send mediecheferne ned i kundeservice
-
Nyt job
Region Hovedstaden søger videojournalist til sundhedsvæsnet
-
Medietrends nyhedsbreve
Watch Medier kigger på Sverige: Chefkontrakt fundet på herretoilet
-
4 minutter med X
Fire minutter med Camilla Mehlsen