Kurateret
“Innholdsprodusent”? -Glem det!
Det vigtigste spørgsmål i 2016 er om medier er medier eller indholdsproducenter. Det er ikke filosofi – det er DNA.
Et mediehus er lige så meget en indholdsproducent, som en guldsmed er en råstofsælger, skriver norske Morten Holst. Og det er ikke en ligegyldig strid om ord. For med lancering af fx Facebook Instant Articles og Google AMP vil mere og mere journalistisk indhold (der var den der igen) blive distribueret på platforme, som ikke er mediernes. Og hvad er medierne så? Medier eller indholdsproducenter?
-
Kommentar
Blog: Betalingsvægge og sociale medier er en giftig cocktail
-
Original
Er Clubhouse det nye Twitter for journalister?
-
Original
Krigen er brudt ud i indbakken
-
Original
Dit ansigt afslører dit politiske standpunkt
-
Original
Guide: Sådan får du overblik over nyhedsstrømmen med RSS
-
Original
Den perfekte afsked med en abonnent
-
Kurateret
Malte Jørstad er ny journalistisk fellow på SDU
-
Nyt job
Mediehuset Herning Folkeblad søger Videbæk-redaktør – som brænder for lokaljournalistikken og lokalområdet