Connect with us

Data

Top 50: Virallisten juli

Sommerens agurketid betød markant mindre liv på de sociale medier. Eneste store medie, der holdt dampen oppe var Berlingske

Udgivet

den

Top 50: Mest virale artikler fra danske medier

For langt de fleste medier, har sommeren betydet markant lavere aktivitet på de sociale medier.

Det betyder både lavere engagement på de enkelte artikler og lavere engagement på hele indsatsen.

Før sommerferien fik de mest delte, likede og kommende danske artikler over 50.000 interaktioner, i juli er det niveau faldet til godt 20.000.

Ser man på mediernes samlede mængde engagement er alle store medier, undtagen Berlingske, gået tilbage i forhold til juni, hvor Medietrends senest gjorde regnskabet op.

Det viser Medietrends virale barometer, der hver måned måler, hvilke medier, der skaber størst engagement på tværs af Facebook, Twitter, Linkedin og Pinterest.

Opgørelsen foretages med data, der leveres af Storyboard.news

I forhold til seneste udgave af Virallisten er listen over medier nu udvidet fra 30 til 50. Sammenligner man de 50 øverst placerede juni med juli, er der fire medier, der er skiftet ud:

Ud ryger:

  • Point of View International
  • Børsen
  • Pio Pio
  • Local Eyes

Ind kommer:

  • Folketidende
  • Ingeniøren
  • Fredericia Avis
  • Flaskeposten.nu

Se Virallisten for andre måneder

Data

Top 50: Mest virale artikler fra danske medier – juni 19

TV2 står for næsten hver anden af danske mediers mest virale artikler i juni. Topemne er folketingsvalget

Udgivet

den

Top 50: Mest virale artikler fra danske medier

TV2 dominerer med hele 24 ud af de 50 mest virale artikler fra danske medier i juni. Det viser Medietrends nye virale barometer, der hver måned måler, hvilke medier, der skaber størst engagement på tværs af Facebook, Twitter, Linkedin og Pinterest.

Opgørelsen foretages med data, der leveres af Storyboard.news

Medietrends vil fremover bringe et opdateret barometer hver måned. Virallisterne finder dels de 50 mest virale artikler og de samlede resultater for 30 digitale medier (se længere nede).

Fra næste måned, vil listerne desuden suppleres med væksttal i forhold til tidligere placeringer.

Fordelt på medier

Dykker man ned i hvordan de enkelte netsider generelt præsterer, ligger TV2 også i top. Det skyldes dels en meget stor aktivitet på de sociale medier og meget høje antal interaktioner for hver eneste opslag.

  • Data fra inkluderer likes, delinger og kommentarer fra Facebook, Twitter, LinkedIn og Pinterest.
  • Engagement på denne liste dækker både betalt og organisk engagement.
  • Data er hentet fra Storyboard.news den 1. juli og tager ikke højde for engagement, der er kommet siden denne dato.

Se Virallisten for andre måneder

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu