Connect with us

Data

Top 50: Virallisten juli

Sommerens agurketid betød markant mindre liv på de sociale medier. Eneste store medie, der holdt dampen oppe var Berlingske

Udgivet

den

Top 50: Mest virale artikler fra danske medier

For langt de fleste medier, har sommeren betydet markant lavere aktivitet på de sociale medier.

Det betyder både lavere engagement på de enkelte artikler og lavere engagement på hele indsatsen.

Før sommerferien fik de mest delte, likede og kommende danske artikler over 50.000 interaktioner, i juli er det niveau faldet til godt 20.000.

Ser man på mediernes samlede mængde engagement er alle store medier, undtagen Berlingske, gået tilbage i forhold til juni, hvor Medietrends senest gjorde regnskabet op.

Det viser Medietrends virale barometer, der hver måned måler, hvilke medier, der skaber størst engagement på tværs af Facebook, Twitter, Linkedin og Pinterest.

Opgørelsen foretages med data, der leveres af Storyboard.news

I forhold til seneste udgave af Virallisten er listen over medier nu udvidet fra 30 til 50. Sammenligner man de 50 øverst placerede juni med juli, er der fire medier, der er skiftet ud:

Ud ryger:

  • Point of View International
  • Børsen
  • Pio Pio
  • Local Eyes

Ind kommer:

  • Folketidende
  • Ingeniøren
  • Fredericia Avis
  • Flaskeposten.nu

Se Virallisten for andre måneder

Data

Top 50: Virallisten september 2019

Efter at have dykket i nogle måneder er TV2.dk tilbage på førstepladsen som landets mest virale medie

Udgivet

den

Top 50: Mest virale artikler fra danske medier

September var en måned uden virale superhits med flere end 40.000 delinger, likes og kommentarer.

Det viser Medietrends virale barometer, der hver måned måler, hvilke danske medier, der skaber størst engagement på tværs af Facebook, Twitter, Linkedin og Pinterest.

Opgørelsen foretages med data, der leveres af Storyboard.news

Kigger man mediernes samlede bedrifter på de sociale medier i september er der blevet skiftet fem medier ud af top 50 i forhold til juli måned.

Ligeledes er tv2.dk tilbage på første pladsen efter har været distanceret af blandt andet dr.dk i de seneste måneder

Ud ryger:

  • billedbladet.dk
  • helsingordagblad.dk
  • landbrugsavisen.dk
  • seoghoer.dk
  • nostalgi.billedbladet.dk 

Ind kommer:

  • folketidende.dk
  • borsen.dk
  • migogodense.dk
  • mmm.dk
  • madensverden.dk

Sidstnævnte, madensverden.dk, er dog kun på listen fordi de ifølge Storyboard har genpubliceret artikler i september, men er blevet noteret for samtlige interaktioner, artiklerne har modtaget siden de blev udgivet første gang.

Se Virallisten for andre måneder

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu