Connect with us

Kurateret

12 kortlægninger af digitale mediers økonomi

Hvad er fællestrækkene for de digitale medier, der har succes? Mediashift har gennemgået kortlægninger af digitale medier fra hele verden.

Udgivet

den

12 kortlægninger af digitale mediers økonomi
VÆRD AT LÆSE FORDI

Hvis du har bare den mindste smule interesse i digital medieøkonomi, er du nødt til at dykke ned i dette grundige overblik.

HANDLER OM

Mediashift har indsamlet 12 videnskabelige undersøgelser fra hele verden af, hvordan flere tusinder digitale medier klarer sig økonomisk. På en måde kan man være fristet til at konkludere, at det er umuligt at konkludere noget. Men helt så trøsteløst er det trods alt ikke. For der er absolut successer derude – forklaringen på succes er blot meget varieret.

Selvom Mediashift uddrager  nogle generelle kendetegn ved de medier, der har succes, er det absolut anbefalelsesværdigt at botanisere i deres solide arbejde. På den måde er der gode chancer for at finde medier eller konkurrencesituationer, der er relevante.

Ifølge Mediashift kan man uddrage disse overordnede anbefalinger:

  • Spred dine indtægtskilder – annoncer og abonnementer er ikke nok.
  • Sælg ikke annoncer efter CPM – men sælg dit medies mission til annoncørerne, det kan sælges dyrere.
  • Sælg ikke abonnementer – sælg medlemsskab på baggrund af din mission.
  • Medarbejdere med fundraiser-evner eller teknologiske evner får mediet til at vokse.
  • Uddan medarbejder i sociale medier, teknologi, forretningsforståelse og marketing.
  • Samarbejd med andre, der har samme mission.
  • Samarbejd om infrastruktur-omkostninger med andre.
  • Hold omkostninger nede og ekspander kun når indtægterne tillader det.
  • Tjen penge på de databaser, du bygger.
  • Events styrker dit brand, tiltrækker sponsorer og nye indtægtskilder.
  • Innover konstant, ellers bliver du slugt af konkurrence.
LÆS HER

Mediashift

Foto: Kate Tere Haar/Flickr

Læs også