Mad er den nye kattekilling

VÆRD AT LÆSE FORDI

New York Times og Buzzfeed gør det – skovler læsere ind med madvideoer.

HANDLER OM

Korte, lækre, æstetiske og appetitvækkende mad-videoer ser i øjeblikket ud til at være opskriften (undskyld) på viral succes. New York Times har fem millioner brugere om måneden på deres Cooking-vertikal, og i følge denne artikel fra Linkedin Pulse, fik Buzzfeed, der ellers er kendt for lister med nuttede katte, i januar tre milliarder views på deres facebookside for mad-videoer, kaldet Tasty.

Det er astronomiske tal, og det har da også givet New York Times så megen appetit (undskyld igen) på ideen om DIY-videoer (Do It Yourself), at de ifølge deres seneste opfølgning på deres berømte innovationsrapport, nu planlægger at udvide med flere initiative til at hjælpe læserne i hverdagen. Det kommer bl.a til at være sundhed, bolig og ejendomshandel, film og tv.

LÆS HER

LinkedIn Pulse

Foto: esimpraim/Flickr