Connect with us

4 minutter med X

Fire minutter med Nanna Møller Karlsen

Nanna Møller Karlsen er chefredaktør på 3point.dk og BrøndbyLyd

Udgivet

den

Fire minutter med Nanna Møller Karlsen

Fire minutter med X er en Q&Aserie, der kører hver uge i Medietrends ugentlige nyhedsbrev. Se andre medieprofiler svare på samme spørgsmål her. Tilmeld dig nyhedsbrevet og få fremtidige Q&A.


Simon Kratholm Ankjærgaard sendte i sidste uge stafetten videre til Nanna Møller Karlsen med disse ord:

Jeg vil gerne give stafetten videre til Nanna Møller Karlsen, chefredaktør på 3point.dk og BrøndbyLyd. Hun har formået at skabe et helt unikt og uafhængigt fanmedie, som arbejder efter alle journalistiske principper og som belyser sit objekt, Brøndby IF, fra alle tænkelige sider og på flere formater. Og så er hun skarp, hurtig i replikken, megadygtig og noget af en inspiration for lignende fanmedier.

Nanna Møller Karlsen er chefredaktør på 3point.dk og BrøndbyLyd, dækker Brøndby IF på fuld tid. Det har jeg gjort siden januar 2019. Har dækket Brøndby for 3point.dk siden 2015 og stiftede BrøndbyLyd i 2016. Siden vækstet virksomheden fra studiehobby til fuldtidsjob med flere ansatte.

Hvad fylder mest i dit arbejde for tiden?

Det gør rygterne om en potentielt stor ændring i Brøndbys ejerskab. En amerikansk investor kan være på vej ind, og det har skabt oprørte vande på Vestegnen. Fans har mange forskellige holdninger og diskussionen er i virkeligheden ret fodboldfanfundamental. Det har vi gjort meget ud af at udfolde i podcasten BrøndbyLyd.

Hvad eller hvem i mediebranchen giver dig mest håb?

Jeg synes podcasts har været en åbenbaring på mange måder. Jeg konsumerer klart flest af mine nyheder gennem podcasts, da der er plads til de nuancer og den dybde, jeg synes er vigtig. Jeg tror og håber, at udviklingen vil fortsætte og at endnu flere danskere vil begynde at lytte.

Hvad bør mediebranchen gøre anderledes?

Tendensen med at basere artikler og vinkler på et enkelt eller få tweets… det bryder jeg mig ikke om. En stemning kan lynhurtigt synes pustet op på et relativt lille grundlag.

Hvad kan mediebranchen lære fra andre brancher?

Nu bliver det lidt internt og ananasset… Men jeg synes generelt, mediebranchen kan lære meget af de mange fanmedier, som har fået fodfæste herhjemme i Danmark. Der sker i hvert fald rigtigt mange interessante ting og udviklinger, som bør være til stor inspiration selv i de helt store mediehuse.

Hvem bør svare på disse spørgsmål i næste uge?

Stafetten vil jeg gerne sende videre til Camilla Martin fra TV2, fordi hun er en fremragende vært og interviewer, som har været og er en stor inspiration for mig. Hun formår at ramme en perfekt balance uanset hvem eller hvad hun dækker – og om det er eksperter hun skal spille bold med eller en træner hun skal gå kritisk til.


Læs også