Connect with us

Original

Asger Juhl lancerer nyt medie

“Vi er ikke perfekte og skal heller ikke være det. Vi skal være autentiske, ” lyder det om et kommende medie, som den tidligere Radio 24Syv-vært har i støbeskeen.

Udgivet

den

Asger Juhl lancerer nyt medie
Asger Juhls video om det kommende medie

For to måneder siden gik den tidligere Radio24Syv-vært Asger Juhl i luften med et popup-format om corona kaldet Den Uafhængige. Siden er Den Uafhængige blevet sendt stort set dagligt som Facebook-live med et konstant stigende antal følgere og seere.

Nu har Asger Juhl fået lyst til mere og meddelte i aftes på en video, at han bruger den næste måned til at udvikle et mere fast format.

Det kommende medie tager udgangspunkt i Den Uafhængiges koncept med en grundig og nysgerrig samtale mellem en vært og en vidende person.

Værten bliver ikke kun Asger Juhl, men også andre personer, som han i øjeblikket er i kontakt med.

“Jeg mener, der er et hul i markedet for gode interviews. Målet er at lave de mest interessante og kritiske digitale interviews her i landet”, fortæller Asger Juhl i en vindblæsende telefonforbindelse.

Det nye medie kommer til at holde fast i de tre grundpiller, som også har båret Den Uafhængige:

  • Programmet og dets deltagere skal være ærlige og autentiske.
  • Programmet bringes kun på sociale medier – i første omgang Facebook og Youtube.
  • Programmet sendes live.

Asger Juhl vil gerne citeres for, at han ikke er specielt velorienteret om medieudvikling, forretningsmodeller, momsregler og alt det andet, man kan bruge en masse tid på i etablerede mediehuse.

Hans tilgang er “just do it” ligesom hos Nike og han tror på, at der kan skabes et spændende medie med udgangspunkt i den energi, der er opstået om Den Uafhængige.

Her har Facebooksiden siden den gik i luften fået flere end 12.000 følgere og nogle udsendelser er set over 50.000 gange.

“Den Uafhængige er autentisk fordi vi er ærlige og siger hvad vi mener og tænker og fordi vi ikke er perfekte. Sådan bliver det også fremover og jeg tror, at der er et publikum, der gerne vil være med til det”.

Økonomien i det kommende medie skal derfor også baseres på støtte fra seerne. Asger Juhl opererer lige nu med en model, hvor følgerne enten kan støtte mediet eller den enkelte vært med et engangsbeløb eller et fast månedligt beløb.

“Men modellen er ikke lagt helt fast endnu,” siger Asger Juhl.

Se videoen, hvor Asger Juhl tegner konturerne af det kommende medie.

Læs også