Det vigtigste spørgsmål i 2016 er om medier er medier eller indholdsproducenter. Det er ikke filosofi - det er DNA. Et mediehus er lige så meget...
Hold op med at fokusere på digital journalistik versus analog. Tænk på at skabe værdier først og derefter på distribution.
De fleste har nok forstået, at Snapchat kan sende korte videoer, der sletter sig selv, når de er set. Men Snapchat er meget mere end det....
Siden New York Times for to år siden lækkede deres Innovation Report er det gået stærkt på den gamle avis. Newsroom er ombygget/omstruktureret fire-fem gange, journalister...
Benjamin Rud Elberth har en god pointe. Tweets fra toppolitikere har alt for frit spil i medierne.
Facebook er så opsatte på at få Instant Articles til at blive en succes, at de gerne skyder huller i konceptet.
Bare fordi du arbejder på et massemedie, skal du ikke opfatte dine læsere, seere og lyttere som masserne. Medierne skal ikke producere indhold, de skal yde...
Vidste du, at der er hele 18 forskellige måder at måle sine bedrifter på nettet?
Peter Bruchmann har efter en lang karriere med chefposter her og der fået lyst til at starte noget helt nyt op. Alle der har lyst til...
Medierne skal finde på noget ekstra. Noget som får indholdet til at blive relevant for flere eller som supplerer med en ekstra værdi. Personificering kan være...
Mediehusene er omringet af trusler mod selve kernen i at være et mediehus - nemlig at udgive og selv bestemme, hvad der rammer brugerne.
Tumblr-universet er nærmest umuligt at forstå for alle, der er ældre end 20 år. Men her kommer forklaringen på alt - næsten.
Mon ikke der er et eller flere af disse medier, som du aldrig har hørt om og som har fat i noget rigtig spændende udvikling?
Lisbeth Knudsen har så meget ret i sin kritik af Clement Kjersgaards interview med Mette Frederiksen, samt alle andre TV og radiointerviews, hvor det mere handler...
For det første er analysen rigtig - eller ihvertfald næsten rigtig. Måske en tand for pessimistisk. Men grundtanken om, at både den gamle papirmodel og den...
Det er kun kort tid siden at Schibsteds svenske chef Raoul Grünthal afviste at anvende Facebooks Instant Article. Men nu bliver han undsagt af koncernens topchef.