Medierne skal indse, at ingen deler nostalgien over tidligere tiders papiraviser og broadcast. Monopol på troværdighed og autoritet hører også fortiden til.
Hvilket problem er størst? At medierne er tvunget til at sælge deres uafhængighed for at overleve, eller at den globale informationsmagt centraliseres hos nogle få?
Alle journalister er ansvarlige for deres eget brand, mediestøtte gør medierne slappe og Rasmussen tjener i dag mere end da hun var freelancer. Lyt til en...
Knivskarpe Tony Haile dissekerer omstillingen i medieverden. Forandringer så voldsomme, at alle mediernes naturlove er pressede og måske på dødskurs
Mediernes brand er ikke en bitcoin værd, hvis læserne ikke opdager om de klikker på Politiken eller Berlingske. Til gengæld er indholdet i centrum.
Facebook er så dominerende som gatekeeper af vores nyheder, at det er vigtigt at vide, hvordan de sorterer og prioriterer de nyheder, vi ser. Det er...
Væk en mediechef om natten og spørg, hvad der trender. Svaret vil være video. Men måske er det enorme videoforbrug en myte.
Disse fire indtægtskilder kan have store potentialer for mediernes økonomi. Men der er også ulemper og risici. Gennemgang af fordele og farer
To læsere har fået nok af abonnementer og lokkende Facebook-opslag, der ender i betalingsmure. Men de vil gerne betale - det skal bare være lettere.
Fremseende medier er optagede af at tænke mobilt, droppe hjemmesiden, udnytte kunstig intelligens, komme nærmere de unge og omfavne publikummet.
Årets hidtil sureste og mest deprimerende opsang til mediebranchen - skrevet af en mand, der allerede har bevist sit talent til at skabe og tænke innovativt
Medier opgiver at trække brugerne til deres hjemmesider. I stedet giver de den gas, hvor brugerne i forvejen er. Nu omfavner Vox Media også den nye...
Mediebranchen trænger til selvindsigt og en revision af rodfæstede journalistiske rygradsreflekser. Debatten om journalistikkens overlevelse er igang. Læs Lasse Jensens blog og min kommentar.
Syv førende franske medier gennemførte i sidste måned en koordineret aktion imod ad blockere. Medierne anvendte forskellige metoder, men gennemførte kampagnen samtidig. Le Figaro valgte en...
Den norske mediegigant Schibsted tænker ud af boksen og lancerer to spændende begreber: Journalistisk algoritme og næste generations journalistik.