Medierne skal finde på noget ekstra. Noget som får indholdet til at blive relevant for flere eller som supplerer med en ekstra værdi. Personificering kan være...
Mediehusene er omringet af trusler mod selve kernen i at være et mediehus - nemlig at udgive og selv bestemme, hvad der rammer brugerne.
Tumblr-universet er nærmest umuligt at forstå for alle, der er ældre end 20 år. Men her kommer forklaringen på alt - næsten.
Mon ikke der er et eller flere af disse medier, som du aldrig har hørt om og som har fat i noget rigtig spændende udvikling?
Lisbeth Knudsen har så meget ret i sin kritik af Clement Kjersgaards interview med Mette Frederiksen, samt alle andre TV og radiointerviews, hvor det mere handler...
For det første er analysen rigtig - eller ihvertfald næsten rigtig. Måske en tand for pessimistisk. Men grundtanken om, at både den gamle papirmodel og den...
Det er kun kort tid siden at Schibsteds svenske chef Raoul Grünthal afviste at anvende Facebooks Instant Article. Men nu bliver han undsagt af koncernens topchef.
Nye erfaringer fra amerikanske Forbes, der er gået i krig mod ad blockere, giver håb for alle annoncefinancierede medier.
Betydningen af Instant Articles kan ikke overvurderes og Facebook konstant øger presset mod medier, der ikke vil lege med.
Der er gudskelov andre måder at tjene penge på end ved at sælge annoncer og abonnementer. Her er nogle bud for fremtidens medieøkonomi.