New York Times CEO: Printaviser har mindst 10 år tilbage

“Jeg tror, at printaviserne i USA har mindst 10 år tilbage.”

Så kontant lyder spådommen nu fra New York Times topchef Mark Thomson.

I et interview med CNBC giver avisens CEO udtryk for, at han meget gerne ser printavisen overleve så længe som muligt. Men han erkender, at den formentlig har en udløbsdato.

New York Times printoplag ligger ellers nogenlunde stabilt og avisen tjener langt flere penge per printkunde end per digital kunde. Men omstillingen er igang og i det lange løb tror Mark Thomson, at den digitale vej, er den rigtige.

Det skyldes, at potentialet for vækst er langt større digitalt og at avisen allerede har mange flere digitale kunder end print.

For mange andre aviser er omstillingen meget mere dramatisk og påtvungen idet kun få printaviser oplever lige så beherskede abonnementsfald som New York Times.

Spørgsmålet er, hvad situationen er i Danmark. Medietrends forsøger at måle troen på de danske printaviser. Ikke fordi det er meningsmålinger, der afgør deres skæbne, men fordi tilliden til deres fremtid også er interessant.

HUSK AT KLIKKE “FÆRDIG”, NÅR DU HAR BESVARET SPØRGSMÅLENE

Hvis spørgsmålene vises dårligt på din skærm (måske er du på mobil) kan du besvare dem direkte hos Surveymonkey på dette link

Create your own user feedback survey