Ingeniøren lancerer nyt nichemedie

Mediehuset Ingeniøren vil i den kommende tid lancere en lang række nye nichemedier. For en måned siden kom det første og i dag lanceres endnu et i den store nichestrategi, som Ingenøren i efteråret modtog 2,3 millioner kroner til i udviklingsstøtte.

Det nye medie hedder DataTech og vil være målrettet professionelle, der arbejder med data og analytics.

“Vi vil give de professionelle inspiration til, hvordan de bedst anvender og udnytter data, hvordan de navigerer ansvarligt og effektivt i junglen af love og regler og hvordan værdien af analytics bliver til gavn for hele virksomheden eller organisationen,” udtaler DataTechs redaktør Magnus Boye i en pressemeddelelse.

DataTech og GridTech er ifølge pressemeddelesen blot de første skud i en lang række af kommende abonnementsbaserede nichemedier på Ingeniøren.

“Målet er – ud over at lave fantastisk og nødvendig journalistik rundt om digitaliseringen – at vi får skabt et nyt, bæredygtigt forretningsben for vores mediehus. Med de første spæde erfaringer er min tro på, at det vil lykkes, kun styrket. Salget af GridTech abonnementer er allerede i fuld gang,” siger udviklingsdirektør Mette Vindfeld Rosendahl.

Se DataTech her