Her kommer den skræddersyede nyhedsmail

New York Times introducerer nu et nyt personaliseret format for nyhedsmails, som sender de artikler, du bare ikke vil gå glip af.

Ved hjælp af machine learning lærer avisens algoritme dig så godt at kende, at de ved, hvad du kan lide og hvis ikke du allerede har læst det i løbet af ugen, bliver dine personlige lækkerbiskener sendt til dig om fredagen.

Den nye format hedder Your Weekly Edition og New York Times forklarer, at teknikken bag baserer sig på følgende proces.

Først udvælger redaktionen deres bedste indhold fra de foregående syv dage og fordeler det på fire bruttolister:

Best of The Times. Det mest fascinerende og opsigtsvækkende indhold.

News you might have missed. Nyheder, analyser og explainers, som du formentlig ikke har set.

Opinion. Kommentarer og debatindlæg.

Discover. Highlights fra avisens features, inklusiv rejsestof, mad, sundhed og livstil.

Herefter sammenligner algoritmen indholdet med det, de ved du allerede har læst, og det som andre med samme læsehistorik som dig har læst. Ud fra den analyse udvælges stoffet til din helt unikke og personligt mixede nyhedsmail.

New York Times understreger, at der er masser af risiko for at skyde ved siden af og at det er et eksperimenterende format. Grundlæggende bliver chancen for, at nyhedsmailen rammer rigtigt større jo mere du læser af New York Times indhold. Forudsætningen er naturligvis, at man er logget ind, når man læser.

Læs mere om det nye nyhedsbrev her