Gratisterne skal betale med deres email

VÆRD AT LÆSE FORDI

Gratister, der ikke vil betale eller kigge på annoncer kan have værdi for medierne, hvis de vil aflevere deres email.

HANDLER OM

Når en læser ikke vil betale eller får mediernes annoncer til at forsvinde ved hjælp af ad blockerere, er de umiddelbart intet værd for medierne. Men flere amerikanske medier eksperimenterer i øjeblikket med at bytte indhold til gratisterne med gratisternes email.

På den måde får medierne alligevel en krog i gratisterne og kan løbende tilbyde dem mere indhold eller gode abonnementstilbud.

Nyhedsmails har ofte en høj konverteringsrate og bliver tit omtalt med stor forventning. Læs for eksempel om succesnyhedsmailen – The Lenny Letter

Herhjemme har Politiken, og formentlig også andre, længe udforsket samme ideer.

Denne artikel er helt gratis og jeg vil ikke engang have din email – men du må meget gerne give Medietrends medvind på Facebook og Twitter.

LÆS HER

Digiday