Her er årets tendensrapport fra Medietrends
ChatGPT bliver vores personlige håndværktøj, der kan bruges til de fleste opgaver. Men det er også oplagt, at redaktioner bygger fast infrastruktur til opgaver, som skal...
Signup er Medietrends nye netværk for dig, der arbejder med nyhedsbreve og som vil skabe endnu bedre resultater. 5 årlige digitale masterclasses Månedligt nyhedsbrev
TV 2 Data & Insight søger en strategisk Audience Analyst, der er knivskarp, når det kommer til markedet for tv- og streaming af sportsindhold. Læs mere...
- Syv succesfulde AI-cases - Er sms en ny gammel ting? - Flertal af amerikanske medier blokerer ikke AI - Fire minutter med Agnes Stenbom
"Det er meget nemt at fremstå som en hurtig løber, hvis du sammenligner dig med nogen, der går."
- Mange medier arbejder på chatbots - Chatbots er gode til at punktere konspirationer - Zetland rykker ind i Finland - Mindst 29 sagsanlæg mod AI...
"Det er utroligt, hvilke historier mediehuse går glip af, fordi de ikke har sproglige kompetencer på deres redaktioner."
- Google vil identificere AI-billeder i søgeresultater - Zetland pønser på Norge, Sverige og Tyskland - Fire minutter med Inas Hamdan
"Vi skal arbejde mere med grænseoverskridende samarbejder i journalistikken. Jeg arbejder i Malmö, kun 20 minutter fra København, men alligevel får jeg sjældent del i rapporteringen,...
- Apropos TikTok og politiske nyheder - ESPN indfører AI-skrevne artikler - På tide at medier kalibrerer nordstjernen - Fire minutter med Hilde Sandvik
"Der findes en indgroet selvtilfredshed i traditionelle medier, som ikke er klædelig, men tværtimod selvskadende."
- The Economist vil AI-oversætte deres journalister - AI-fakes breder sig og er svære at afsløre i det Globale Syd - Fire minutter med Gard Steiro