Connect with us

Nyt job

Vil du være redaktionschef på fremtidens digitale medie?

Vi er en startup, så regn med at få jord under neglene.

Udgivet

den

Vil du være redaktionschef på fremtidens digitale medie?

Hey. Vi leder efter den rigtige person, som kan hjælpe os med at optimere vores indhold og metode. Har du gode idéer til, hvordan man engagerer sine brugere i journalistik på digitale platforme? Kan du færdes i et digitalt krydsfelt mellem medieindhold, data-analyse, journalistisk innovation og brugerinvolvering? Interesserer du dig for nye strømninger i mediemarkedet og trends blandt brugerne?

Jamen, så læs videre. Og hvis de her udsagn passer på dig, så ryk helt ned i brødteksten sgu:

  • Jeg kan skabe publicistisk værdi ved at engagere og involvere brugere
  • Jeg har en (medie-)iværksætter i maven og vil gerne folde mig ud i en start-up-virksomhed
  • Jeg har analytisk sans og forstår brugeradfærd på digitale medieplatforme, også SoMe
  • Jeg forstår målgrupper og tænder på at designe hele mediebrugerrejsen; fra den første spæde interaktion frem til den dybe, personaliserede relation?
  • Jeg er helt ok med at være i en start-up med hands on ansvar for både egen platform og sociale medier

Er det dig? Så se lige her, hvordan du hos os får en chance for at folde dit talent helt ud i et ambitiøst medie-start-up!

I hjertet af Odense. Midt i Danmark. Lige der har vi stiftet et medieteknologisk selskab, som 17. januar i år lancerede vi mediet Kiosk på en platform til mediebrugere, der elsker både nyheder og sociale medier. Den cocktail vender vi tilbage til.

Er mediet publicistisk? Ja! Er det socialt? Ja! Har vi et job til dig, hvis du er skarp på journalistisk medieindhold og gerne vil udfordres på både målgrupper, engagementsmetoder og data-analyse? Ja!

Vi betegner os som et socialt nyhedsmedie. Nogen vil synes termerne er modstridende. Selv forstår vi ikke, hvorfor syntesen af det bedste fra to verdener endnu ikke skabt. En cocktail af de samfundsværdier som kendetegner den gutenbergske publicistiske tradition med kreativiteten og brugerengagementet, som kendetegner den zuckerbergske. Her er et uddrag fra den højtflyvende del af forretningsplanen, som vi har brug for din hjælp til at eksekvere:

… redaktionen fungerer på den måde som et slags journalistisk fællesskab, hvor redaktionen sørger for, at brugernes brug af indholdet flyder tilbage på mediet i et loop, som er med til at udvikle og forlænge de enkelte historiers levetid gennem øget relevans, mere dybde, bredere perspektiv for dermed bidrage til den demokratiske legitimitet.

Vi har live events i støbeformen, men selv platformen på kiosk.social er naturligvis 100 % digital og en del af selve mediets DNA – ikke bare et redskab til at øse indhold ud på nettet. Din opgave bliver at udvikle og driftsikre vores journalistiske indhold og den metode, vi skaber det på.

Du bliver bindeleddet mellem indholdet, brugerne, vores værter og resten af teamet i Kiosk, så at sige. Ingeniør og maskinmester i samme gestalt, når vi udvikler radikalt nye journalistiske genrer og formater.

Projektet kræver iværksætterånd, men hvad betyder det? Det betyder, at vi typisk har flere spørgsmål end svar foran os. Så du skal trives i rollen som problemløser. Det betyder også, at dagligdagens praktik kan være frustrerende og føles usikker, fordi vi stadig er i beta. Til gengæld med en daglig sitrende energi og fælles skabertrang som vi synes er ret befriende!

Hvor er vi så lige nu og hvornår skal jeg starte?

Selvom vi lancerede 17. januar er vores rejse er først lige begyndt. Uge for uge sætter vi kurs gennem det frådende hav af online medietilbud. Dag for dag samler vi mennesker op, som vil med. Værter, brugere, partnere og nu altså også dig som redaktionschef. Hvis altså du synes brugerinddragelse, engagementsarbejde, journalistik og sociale medier er spændende (fik vi nævnt det tidligere? …).

LÆS HELE JOBOPSLAGET HOS JOBDANMARK

Læs også