Connect with us

Kurser

Kursus 2021: Lær nye formater fra Wall Street Journal

Cory Schouten har ansvaret for at udvikle nyhedsbreve og nye formater til et af verdens største medier. Hans strategi er at engagere brugerne for at fastholde dem. I en eksklusiv workshop deler han ud af både strategi og praktiske tips til mere engagerende nyhedsbreve og arbejde med nye formater

Udgivet

den

Kursus: Lær nye formater fra Wall Street Journal

NB – Corona: Medietrends er en bevidst og ansvarlig arrangør og afholder alle kurser i de størst mulige lokaler. Ofte fire-fem gange så store som normalt. Vi følger til hver en tid myndighedernes anbefalinger og restriktioner.


Nyhedsbreve, chatbots, pushnotifikationer, sms, kalenderbeskeder og andre nye formater er Cory Schoutens ansvarsområde på Wall Street Journal.

Til maj gæster han København for at lave en to-dages workshop med fokus på engagement og nye redaktionelle formater.

Cory Schouten blev hentet til Wall Street Journal i 2018 og fik til opgave at styrke avisens nyhedsbreve. Det første der skete, var at kassere alle automatiserede no-reply-nyhedsbreve og siden har avisen satset hårdt på engagerende nyhedsbreve, der inviterer de mange millioner læsere til at interagere.

I den omstilling er Wall Street Journal gået fra over 100 nyhedsbreve til ”kun” 40-50.

Cory Schouten tager dig med ind i Wall Street Journals strategiske udviklingsrum og i det konkrete værksted, hvor nyhedsbrevene og de andre nye formater fra hans afdeling udvikles og produceres.

Kurset opdeles ligeligt med fokus på nyhedsbreve og fokus på andre mere eksperimenterende formater, som Wall Street Journal også betjener sig af og som Schouten har ansvar for at udvikle. Særligt under coronakrisen er der poppet mange nye formater op hos både Wall Street Journal og andre medier.

På workshoppen arbejder vi med:

  • Hvordan brugerne engageres og hvordan det optimale redaktionelle nyhedsbrev opbygges.
  • Hvordan du når brugerne og får dem til at tilmelde sig nyhedsbreve eller andre tjenester.
  • Hvordan du fastholder brugerne.
  • Hvordan eksisterende indhold eller eksklusivt nyt indhold bedst udnyttes.
  • Hvilken teknik, der er nødvendig for at arbejde med nye formater.

Sådan foregår kurset

Kurset er en workshop med et mix af oplæg, øvelser og diskussioner. Kurset foregår på engelsk.

Hvem er du?

Kurset er relevant for alle, der vil vide mere om nyhedsbreve og nye formater. Cory Schouten lover, at kurset både giver en strategisk forståelse for mulighederne samtidig med at tilgangen er konkret og hand on-orienteret. 

Pris

Kurset koster 8.000 kroner + moms.

Hvis din arbejdsplads er medlem af Pressens Uddannelsesfond, får du 2.600 kroner i støtte. Det kræver dog at du tilmelder dig via Mediernes Efteruddannelse.

Hvis din arbejdsplads ikke er medlem af Pressens Uddannelsesfond, kan du tilmelde dig direkte ved at maile til Medietrends allerede nu

Prisen omfatter

Prisen inkluderer forplejning.

Evt. transport og hotelophold er ikke dækket af kursusprisen

Hvor og hvornår?

Kurset varer to dage og holdes i Soho i Kødbyen i København den 25-26. maj 2021.

NB! Pga coronasituationen har vi rykket dette kursus til den 20-21. september.

Om Cory Schouten

New Formats Editor på Wall Street Journal. Cory har siden 2018 haft ansvaret for at Wall Street Journal rammer sine læsere med større præcision end tidligere. Det betyder, at antallet af nyhedsbrevet er reduceret fra over 100 til 40-50 stykker, at interaktion er et strategisk fixpunkt og at der hele tiden eksperimenteres med formater som sms, kalendere, notifikationer mm.

Før Wall Street Journal var Cory Schouten ansat på CRJ/Indianapolis Business Journal.

I tilfælde af afbud

Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding

Corona

Medietrends er en bevidst og ansvarlig arrangør og afholder alle kurser i de størst mulige lokaler. Ofte fire-fem gange så store som normalt. Vi følger til hver en tid myndighedernes anbefalinger og restriktioner.

Læs også