Connect with us

Kurser

Kursus: Besøg medieinnovationens frontløbere

Kom med indenfor hos Danmarks mest innovative og inspirerende medieprojekter og oplev de nyeste tendenser på tæt hold. På tre effektive dage udforsker vi nytænkningen i medieverdenen. Vi stiller nysgerrige og kritiske spørgsmål og reflekterer vi over, hvad der er værd at tage med hjem.

Udgivet

den

Kursus: Besøg medieinnovationens frontløbere
Foto: Sigfried Lundberg, Flickr

Hvilke tendenser rykker hos medierne?

Hvordan ser fremtidens journalistik ud?

Hvor kommer pengene fra?

Kort sagt: hvor er medierne på vej hen?

Dette kursus stiller de store spørgsmål og finder svarene hos menneskerne bag Danmarks mest innovative medieprojekter. På tre effektive dage udforsker vi innovationen i den københavnske medieverden. Vi stiller nysgerrige og kritiske spørgsmål og sammen reflekterer vi over, hvordan vi kan bruge innovationen og inspirationen, når vi kommer hjem.

Kurset tager udgangspunkt i de medietendenser, som både globalt og lokalt betyder allermest i disse år. Men i stedet for at vende blikket væk fra Danmark, bliver vi klogere på, hvordan de dominerende medietrends oversættes til danske forhold.

Undervejs mellem de mange spændende mediebesøg reflekterer vi over de nye input, og vores fokus er hele tiden, hvordan vi kan udnytte vores nye viden, indsigt og inspiration, når vi kommer tilbage til det daglige arbejde. Hvad virker? Hvordan lykkedes det? Og hvad kiksede?

Programmet skal være aktuelt og bliver derfor først færdig kort før på kurset. Men lige nu, har vi aftale om at besøge:

Zetland (om superfans og selvstændige redaktionelle teams), Politiken (podcastredaktionen), Berlingske Media (digitale udviklingsprojekter), Heylink (ny forretningsmodel til medier), TV2s redaktionelle udviklingsteam, IC Robotic (redaktionelle robotter), Aller (Mastodont i forandring + effektiv målretning mod unge) , Kulturmonitor (succesniche netop opkøbt af Politiken) og Podimo (skaber økonomi til podcast).

Når vi mødes første dag sætter Jan Birkemose, stifter af Medietrends.dk, og medieforsker Søren Schultz Jørgensen scenen med oplæg om internationale medietendenser og de nyeste tanker og ideer.

På andendagen har vi aftenarrangement med besøg af hemmelig gæst.

Corona?

Coronaen er den store joker. Medietrends garanterer, at kurser kun gennemføres, hvis det kan ske forsvarligt. Vi følger nidkært myndighedernes retningslinjer og hvis ikke det er muligt at gennemføre, udskyder vi kurserne.

Vi har respekt for din kalender og sundhed og du kan derfor frit afmelde indtil en måned før kurset eller hvis det rykkes.

Kursusdeltagere på tidligere kurser siger:

“Det var et supergodt, relevant og meget inspirerende program næsten uden spildtid. Det er godt gået.”

“De tre dage var yderst inspirerende og var enormt godt afviklet.”

” Et meget inspirerende, lærerigt og spændende kursus med mange gode oplæg”

“Super kursus med masser af inspiration”

“Alle i branchen kunne have godt af den luksus, det er at gå fra medie til medie og høre om deres nyeste tiltag. Fedt og tak!”

Læs desuden artiklen Hvor bevæger medierne sig hen? Her er syv interessante tendenser af Peter Jepsen, der deltog i forårets kursus i 2019 og efterfølgende kogte de tre dage ned i en velskrevet artikel.

Hvem er du?

Kurset er målrettet til redaktionelle medarbejdere og ledere, der ønsker inspiration og overblik over den hidsige udvikling i medieverdenen. Arbejder du med kommunikation kan du også have glæde af indblik i mediernes kurs ind i fremtiden.

Sådan gør vi

Kurset ledes af Jan Birkemose, der er stifter af Medietrends.dk og som i det daglige arbejder med udvikling og innovation i mediebranchen. Hver dag indeholder tre til fire besøg på spændende medieprojekter. Mellem de mange besøg reflekterer vi i fællesskab over de nye ideer og tanker.

På andendagen fortsætter vi med fælles refleksion om aftenen og besøg af en særlig gæst.

Den første dag begynder vi klokken 10, men ellers er det fra 9 til cirka 16 hver dag.

Efter kurset fastholder vi vores nye netværk i en Facebookgruppe

Det får du ud af kurset

Du får et sikkert overblik over de helt aktuelle medietendenser og et kompetent indblik i, hvordan tendenserne håndteres i dansk kontekst. De mange inputs er inspirerende vitaminer til dit arbejde, og vi har i fællesskab drøftet, hvordan de bedste ideer kan omsættes til din virkelighed.

Pris

Kurset koster 10.500 kroner + moms.

Hvis din arbejdsplads er medlem af Pressens Uddannelsesfond, får du 2.700 kroner i støtte. Hvis du skal have støtte fra PU, skal du tilmelde dig via Mediernes Efteruddannelse. Deres tilmelding åbner den 11. maj.

Hvis din arbejdsplads ikke er medlem af PU, kan du tilmelde dig direkte ved at maile til Medietrends

Prisen omfatter

Prisen inkluderer kaffe, vand, frugt, slik og frokost hver dag. Hvis du skal bo på hotel i København, skal du selv sørge for det.

Hvor og hvornår?

Kurset varer tre dage og foregår mange forskellige steder i KBH. Vi mødes første dag i Soho i Kødbyen.

Kursusdage: 26-28. oktober 2020

I tilfælde af afbud

Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding

Læs også