Connect with us

Kurser

Forår 2020: Sikker kommunikation i en ny medievirkelighed

På dette effektive 1-dagskursus kigger vi på de nyeste og vigtigste medietendenser med kommunikatørens briller. Forandrede medievaner stiller nye krav til din kommunikation og PR. Når kommunikationskanalerne ændres, skal dine værktøjer og ikke mindst din strategi holdes brandvarm.

Udgivet

den

Nye og forandrede medievaner betyder nye krav til kommunikation og PR. Når de kanaler, som virksomheder og organisationer benytter, konstant er under ombygning, skal kommunikationsværktøjerne og ikke mindst strategien holdes brandvarm.

På dette effektive 1-dagskursus kigger vi på de nyeste og vigtigste medietendenser med kommunikatørens briller.

Hvad sker der hos medierne? Hos mediebrugerne? Hvad betyder det for kommunikatørerne? Og hvad skal kommunikatøren holde øje med i fremtiden?

Vi kommer omkring såvel danske som internationale tendenser.

Kurset er et samarbejde mellem kommunikationsekspert og forfatter Peter Jepsen fra Jepsen+ og medieanalytiker Jan Birkemose fra Medietrends.dk.

Form og udbytte

Kurset tager en dag og veksler mellem oplæg af de to undervisere og diskussion samt øvelser med afsæt i kursisternes egne cases og dilemmaer.

Efter kurset vil du have et kvalificeret og kompetent billede af de aktuelle tendenser, som kommunikation og arbejde med omdømme skal tage højde for lige nu og i den nærmeste fremtid.

Du vil være bedre klædt på til at håndtere udfordringerne og gribe mulighederne i et mediebillede under konstant forandring. Vi kommer omkring de kompetencer, som fremtidens kommunikatører skal have for at begå sig i en omskiftelig medievirkelighed. Og du bliver præsenteret for konkrete værktøjer, du kan bruge i dit daglige arbejde

Kurset etablerer desuden en Facebookgruppe, som fremadrettet kan bruges som netværk for kursisterne og underviserne.

Endelig modtager du, som en del af kursusgebyret, Peter Jepsens bog ”Som ringe i vandet – Strategisk PR og omdømme i en forandret medievirkelighed”.

Bogens omdrejningspunkt er en samlet model for arbejdet med strategisk PR og omdømme og rummer en lang række konkrete værktøjer til det praktiske arbejde med PR, omdømme og relationer.

Målgruppe

Kurset er rettet mod alle der arbejder med kommunikation

Undervisere:

Peter Jepsen er selvstændig kommunikationsrådgiver i Jepsen+ og ekstern lektor på CBS, hvor han underviser i kommunikation i praksis. Han er uddannet cand.comm. og har 20 års erfaring med professionel kommunikation som rådgiver på forskellige kommunikationsbureauer og som kommunikationschef i PensionDanmark. Han har desuden 10 års erfaring som leder og har i den forbindelse arbejdet med kommunikation i et ledelsesperspektiv.

Læs mere på www.jepsenplus.dk

Jan Birkemose er stifter af Medietrends, der har specialiseret sig i medieudvikling og kontinuerligt afholder kurser og foredrag med fokus på innovation i medieverdenen. Jan Birkemose er uddannet journalist og har en fortid som chefredaktør på Ugebrevet A4.

Læs mere på www.medietrends.dk

Pris

Kurset koster 3.500 kroner + moms.

Hvis din arbejdsplads er medlem af Pressens Uddannelsesfond, får du 2.700 kroner i støtte. Men det kræver, at du tilmelder dig via Mediernes Efteruddannelse på dette link.

Hvis din arbejdsplads ikke er medlem af PU, kan du tilmelde dig direkte ved at maile til Medietrends .

Du kan også forhåndsreservere en kursusplads ved at skrive til Medietrends og så efterfølgende tilmelde dig via Mediernes Efteruddannelse, når de åbner for tilmeldingen.

Prisen omfatter

Prisen inkluderer kaffe, vand, frugt, slik og frokost hver dag.

Hvis du skal bo på hotel i København, skal du selv sørge for det.

Hvor og hvornår?

Kurset foregår i Soho i Kødbyen i København.

Kursusdag: 24. marts 2020

I tilfælde af afbud

Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding

Kurser

Forår 2020: Medietendenser og innovation i København

Udgivet

den

Foto: Jan Jespersen/Flickr

Målet er helt enkelt: På tre effektive dage udforsker vi de mest innovative tanker, medier og projekter i den københavnske medieverden.

Vi stiller nysgerrige og kritiske spørgsmål og sammen reflekterer vi over, hvad og hvordan vil kan bruge innovationen og inspirationen, når vi kommer hjem.

Kurset tager udgangspunkt i de medietendenser, som både globalt og lokalt betyder allermest i disse år. Men i stedet for at vende blikket væk fra Danmark, bliver vi klogere på, hvordan de dominerende medietrends oversættes til danske forhold.

Undervejs mellem de mange spændende mediebesøg prioriterer vi fælles refleksion over de nye input, og vores fokus er hele tiden, hvordan vi kan udnytte vores nye viden, indsigt og inspiration, når vi kommer tilbage til det daglige arbejde. Hvad virker? Hvordan lykkedes det? Og hvad kiksede?

Programmet sammensættes i løbet af vinteren for at sikre, at det er de mest friske og vigtigste projekter, vi besøger.

For at give en ide om, hvad du kan se frem til, kan du kaste et blik på nogle af de medier, vi har besøgt på tidligere udgaver af dette kursus.

Det drejer sig blandt andet om: TV2s redaktionelle udviklingsteam, robotjournalisterne på Lasso.dk, Børsens Innovations Lab, Zetland, DRs udvikling af stemmestyrede nyheder og nye visuelle formater, Kristelig Dagblads prisbelønnede digitale redaktion, Mediano, Aller, Hearken, Altingets events, Ritzaus robotter, en-mands projektet Olfi, Dagbladet Information, DroneRune og mange flere.

I kursuslokalet prioriterer vi også tid til at kigge ud over hele den internationale medieudvikling.

Kursusdeltagere på tidligere kurser siger:

“Det var et super godt, relevant og meget inspirerende program næsten uden spildtid. Det er godt gået.”

“De tre dage var yderst inspirerende og var enormt godt afviklet.”

” Et meget inspirerende, lærerigt og spændende kursus med mange gode oplæg”

Læs desuden artiklen Hvor bevæger medierne sig hen? Her er syv interessante tendenser af Peter Jepsen, der deltog i forårets kursus i 2019 og efterfølgende kogte de tre dage ned i en velskrevet artikel.

Hvem er du?

Kurset er især målrettet til redaktionelle medarbejdere og ledere, der ønsker inspiration og overblik over den hidsige udvikling i medieverdenen.

Sådan gør vi

Kurset ledes af Jan Birkemose, der er stifter af Medietrends.dk og som i det daglige arbejder med udvikling og innovation i mediebranchen.

Hver dag indeholder tre til fire besøg på spændende medieprojekter. Undervejs booker vi centralt placerede lokaler i forhold til besøgene, så hver dag enten starter eller slutter med et par timer til fælles refleksion og drøftelser af de mange inputs.

Den første dag begynder vi klokken 10, men ellers er det fra 9 til cirka 16 hver dag. På andendagen fortsætter vi med fælles refleksion om aftenen.

Efter kurset fastholder vi vores nye netværk i en Facebookgruppe

Det får du ud af kurset

Efter kurset vil du have et sikkert overblik over de helt aktuelle medietendenser og et kompetent indblik i, hvordan tendenserne håndteres i dansk kontekst. De mange inputs er inspirerende vitaminer til dit arbejde, og vi har i fællesskab drøftet, hvordan de bedste ideer kan omsættes til din virkelighed.

Pris

Kurset koster 9.900 kroner + moms.

Hvis din arbejdsplads er medlem af Pressens Uddannelsesfond, får du 2.700 kroner i støtte. Men det kræver, at du tilmelder dig via Mediernes Efteruddannelse på dette link.

Hvis din arbejdsplads ikke er medlem af PU, kan du tilmelde dig direkte ved at maile til Medietrends allerede nu.

Du kan også forhåndsreservere en kursusplads ved at skrive til Medietrends og så efterfølgende tilmelde dig via Mediernes Efteruddannelse, når de åbner for tilmeldingen.

Prisen omfatter

Prisen inkluderer kaffe, vand, frugt, slik og frokost hver dag.

Hvis du skal bo på hotel i København, skal du selv sørge for det.

Hvor og hvornår?

Kurset varer tre dage og foregår i Soho i Kødbyen i København.

Kursusdage: 27-29. april 2020

I tilfælde af afbud

Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu