Connect with us

Nyt job

Redaktør for DR Ramasjang, DR Medier

Har du strategisk og analytisk erfaring? En baggrund i tv-produktion eller indholdsudvikling? Har du arbejdet professionelt med børnemålgruppen? Har du udtalte samarbejdsevner? Så er det dig, vi leder efter, som ny Ramasjang redaktør til DR Medier.

Udgivet

den

Redaktør for DR Ramasjang, DR Medier

JOBANNONCE

Har du strategisk og analytisk erfaring? En baggrund i tv-produktion eller indholdsudvikling? Har du arbejdet professionelt med børnemålgruppen? Har du udtalte samarbejdsevner? Så er det dig, vi leder efter, som ny Ramasjang redaktør til DR Medier.

DR har med Ramasjang skabt en ø-mytologi og et karakterunivers, som alle børn i Danmark kender og elsker, men selv det stærkeste brand kræver vedligeholdelse og udvikling. Til denne opgave søger vi en ny Ramasjang redaktør, som kan være med til at sikre, at Ramasjang også står stærkt fremover.

Om DR Ramasjang

Ramasjang er et 360graders univers, som strækker sig på tværs af tv-programmer, events, spil, apps, bøger osv. Vi står midt i en digital omstilling, hvor vi skal sikre, at vores relevans i målgruppen fortsætter med at være den samme til trods for, at mere og mere indhold streames. Selvom Ramasjang de seneste år er blevet mere digitalt, så er Public service-opgaven den samme. DR vil stadig levere indhold, der samler, udfordrer og oplyser ungerne – og mottoet er stadig: 1 times Ramasjang er lig med 100 timers leg.

I 2020 justerer vi målgruppen for DR Ramasjang, så universet tilpasses de 4-8årige børn og vi lancerer samtidigt et nyt tilbud til børn under 4 år.

Om jobbet som redaktør

Som redaktør er du en del af DR Medier, der sætter rammer og retning for DRs kanaler, platforme og programmer. Et job, der kræver mange forskellige kompetencer. Fra at sikre implementeringen af vores strategi og bestillinger af programmer til det redaktionelle ansvar for Cirkus Summarum og samarbejde med vores Ramasjang værter.

Du vil være del af børneredaktionen i DR Medier omkring både Ramasjang og Ultra, der tæller Ultra redaktører, den digitale redaktør, indkøb, publicering, markedsføring og medieforskning. Du vil referere direkte til DRs chef for Ramasjang og Ultra. Du vil skulle samarbejde med både interne og eksterne producenter.

Dine vigtigste opgaver er:

  • At sikre et sammenhængende Ramasjang brand, så det imødekommer børnenes brugsmønstre og DRs public service-ambitioner
  • At lægge den samlede strategi for Ramasjang
  • At lave tydelige bestillinger til både interne og eksterne producenter
  • At sikre at vores tilstedeværelse er tydelig for børnene
  • At være i løbende kontakt med både værter og karakterer i Ramasjang
  • At indfri vores høje ambitioner og mål om at levere et public service-tilbud i høj kvalitet
  • At kommunikere strategi og retning klart og tydeligt, så alle forstår, hvor vi skal hen (og hvorfor!)

Kvalifikationer og erfaring

  • Stærke analytiske evner og erfaring med strategisk udvikling
  • Stærke kommunikationsevner – mundtligt såvel som skriftligt
  • Erfaring fra udvikling af tv-programmer
  • Målgruppeindsigt – indgående kendskab til behov, ønsker, medieforbrug og -vaner
  • Udtalt samarbejdsevne og holdånd

DR ønsker at afspejle samfundet. Derfor opfordrer vi kvinder og mænd uanset alder, religion, handicap og etnisk baggrund til at søge. Du kommer til at arbejde i DR Byen, som har røgfrit miljø og metro lige til døren.

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chef for Ramasjang og Ultra Morten Skov Hansen på mosh@dr.dk

Ansøgningsfrist: 22. oktober 2019

Søg stillingen på dette link


I DR får du omkring 2700 kolleger, der alle arbejder for at samle, oplyse og udfordre hele befolkningen med det bedste public service-indhold. Vi arbejder i et mediebillede i forandring og har altid øje på at udvikle DRs tilbud til befolkningen, så de svarer til den måde, de bruger medierne på. DR sender på seks tv-kanaler og ni radiokanaler og du kan også møde vores indhold på hjemmesiden dr.dk og forskellige apps. DR har desuden en række kor og orkestre i international klasse, og vi driver DR Koncerthuset. 
Læs mere om 
DR og DRs faglige organisationer.

Nyt job

Grouleff Communications/Vi har brug for endnu en Robot Storyteller

Er du en PR-frisk teknologientusiast med medietække?

Udgivet

den

Grouleff Communication/Vi har brug for endnu en Robot Storyteller

JOBANNONCE

Jobfunktion:

Som Robot Storyteller i et internationalt nichebureau i vækst vil du få mulighed for at inspirere til medieomtale i ind- og udland af de mest spændende historier om nye banebrydende robotteknologier og automationsopfindelser. Du fortæller fængende både mundtligt og skriftligt om udviklingen i industrien, sundhedsvæsenet og uddannelsessektoren og i de mange andre områder, hvor automatisering også pibler frem.

Du møder visionære robotudviklere og jordnære robotbrugere, og du mestrer det overbevisende interview, hvor du identificerer de mest interessante og relevante vinkler, perspektiver og pointer i nyheder og casehistorier. Du eksekverer og ser resultater. Du ser spændende, nye vinkler og du griber mulighederne, når de er der – sommetider i luften. Du kan både lytte til kunderne og forstå mediernes mentalitet og workflow. Du har også blik for at udvikle en overbevisende tv-brief eller mail-pitch, såvel som kronikker, debat- og blogindlæg eller indhold til sociale medier. Der naturligvis være introduktion, koordinering og gensidig sparring og kvalitetssikring – både i opstarten og i dagligdagen.

Målsætning og udvikling:

Grouleff Communications skal kunne vokse med kundernes vækst og med opgaverne og udfordringerne. Det kræver nærvær, ressourcer og dedikation. Målet med udvidelse af staben er at mindske leveringstiden og højne fleksibiliteten og øge kreativiteten. Der vil være lydhørhed over for at forfine og forny Grouleffs processer, værktøjer og metoder.

Succeskriterier:

Grundlæggende er du som ny medarbejder i Grouleff Communications en succes, når du samarbejder smidigt med kollegerne, mens både robotvirksomhederne og medierne er glade og trygge ved det du gør, måden du gør det på og de resultater, du skaber.

Rejseaktivitet, arbejdstid og fleksibilitet:

Det vil være ideelt, at du er bosat i eller omkring Aarhus, da Grouleff Communications har til huse i centrum af Århus i DSB’s gamle bygning i Ny Banegårdsgade. Mødeaktiviteter, interviews, virksomhedsbesøg, events mv. foregår både hos os, virtuelt og på diverse lokationer især i Danmark. Rejseaktiviteter i Norden samt Europa forekommer.

Karrieremuligheder og attraktivitet:

Ganske få kommunikatører i Skandinavien har erfaring med den boomende robotindustri, som både rummer et væld af inspirerende historier for medierne og for markedet, ligesom industrien selv har et stort og erkendt behov for professionel assistance inden for netop dette. Her har man sjældent hverken tid, lyst, tæft eller det rette medienetværk for at udføre disse. I dette job møder du en meget globalt orienteret og ret ung og nytænkende industri i en særdeles positiv udvikling. Det er her der skabes nye jobs og vækst i de kommende mange år.

Kravprofil

Formelle faglige kvalifikationer:

Need to have:

  • Flydende på dansk og engelsk. Mestrer at udtrykke sig nuancereret, korrekt og levende på begge sprog mundtligt og skriftligt.
  • Kommunikerer selvsikkert i telefonen og kan med pli pitche gode idéer til folk i den anden ende af røret.
  • Dygtig til at skabe win-win i alle relationer.
  • Forståelse for B2B, især indenfor eksportvirksomheder.
  • Elsker at lære nyt.
  • Udfører lavpraktiske opgaver. Hos GC hjælper alle hinanden.
  • Humor, energi og Pippi-attitude – uanset om du er mand eller kvinde.

Nice to have:

  • Globalt orienteret med international erfaring (evt. fra studieophold i udlandet)
  • Erfaring med produktion af indhold til både traditionelle og nye medier såsom sociale
  • Forkærlighed for opfindelser, for robotter og for hvordan nye teknologier kan skabe forandringer
  • Andre sprogkompetencer end engelsk og dansk. Tysk, svensk, norsk og finsk vil især være nyttigt

Brancheerfaring:

  • 3-5 års brancheerfaring fra mediebranchen/PR/kommunikationsbranchen/marketing.
  • Uddannelsesmæssig baggrund:
  • Journalist eller lignende.

Kontaktpersoner:    Lisbeth Edelmann Nyborg, Corundum ApS / job@grouleff.it

Tiltrædelsesdato:                Snarest muligt.


Organisationen:

Grouleff Communications er Skandinaviens eneste B2B PR-bureau med 100 % fokus på robotbranchen og dens behov for strategisk kommunikation til presse, forhandlere, kunder, jobansøgere, myndigheder og andre relevante interessenter for robotbranchen. Robotteknologier og automatisering breder sig til flere og flere brancher. Filosofien bag Grouleff Communications er, at robotudviklingen er så væsentlig og potentielt revolutionerende, at den fortjener en solid dækning. Det er vigtigt at skabe indsigt og debat om, hvordan vi skal gøre brug af de muligheder, teknologien åbner op for.

PR-bureauet har derfor siden 2008 opbygget en dyb indsigt og et stærkt brand i den blomstrende robotindustri især i Danmark. Virksomhedens kunder vælger Grouleff Communications for at sikre en professionel, effektiv proaktiv pressehåndtering og nyhedsformidling.

I det daglige arbejde fungerer Grouleff Communications ofte som en effektiv indgang for journalister og medier, der leder efter vinkler, cases og kilder til nye historier om robotudviklingen og de forandringer, muligheder og bekymringer, teknologien skaber. Bureauet har således en nyttig og konstruktiv brobyggerfunktion for både industri og medier. Dette bygger på stærk indlevelsesevne og en vilje til at yde solid service på ”begge sider af broen” samt et skarpt blik for synergimuligheder.

Bureauet tilbyder:

  • PR-strategiudvikling og medietræning samt krisekommunikation
  • Pressemeddelelser/nyheder
  • Casehistorier og testimonials
  • Kronikker, debatindlæg og blogposts
  • Servicering af journalister, der leder efter ideer og muligheder
  • Messe- og event-PR
  • Reportagerejser for udenlandske journalister, som vil besøge Danmark

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu