Connect with us

Nyt job

UC Syd søger erfaren SoMe-Nørd til fast stilling

Har du mindst tre års erfaring som professionel SoMe-specialist og særligt med Business Manager? Er du datadrevet, analytisk og struktureret? Kan du skrive fejlfri opslag og annoncetekster, der rammer målgruppen og skaber engagement?

Udgivet

den

UC Syd søger erfaren SoMe-Nørd til fast stilling

JOBANNONCE – GENOPSLAG

Har du mindst tre års erfaring som professionel SoMe-specialist og særligt med Business Manager? Er du datadrevet, analytisk og struktureret? Og kan du skrive fejlfri opslag og annoncetekster, der rammer målgruppen og skaber engagement? Så bliv en del af UC SYDs kommunikationsteam.

Om jobbet

Som SoMe-specialist har du det overordnede ansvar for og overblik over vores forskellige SoMe-kanaler. Du opsætter og eksekverer kampagner, publicerer indhold og følger op på performance og dataafrapportering. Ikke mindst sikrer du, at spørgsmål og kommentarer bliver besvaret. Vi opererer både på Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube og Snapchat.

Din indsats skal være med til at styrke UC SYD som en attraktiv uddannelses- og vidensinstitution overfor unge, der vil ind på vores professionsbacheloruddannelser og de lidt ældre, der tænker på at videreuddanne sig.

Din profil og baggrund

Vi leder efter dig, der er både engageret, idérig og kreativ og samtidig struktureret og analytisk. Du er præcis og skarp ned i detaljerne og mestrer samtidig overblikket over helheden. Du arbejder selvstændigt, men værdsætter også gode samarbejdsrelationer.

Krav til dig

  • Mindst tre års professionel erfaring med SoMe
  • En relevant uddannelsesmæssig baggrund inden for kommunikation eller markedsføring
  • Stærke kommunikationskompetencer, der gør, at du kan skrive fejlfrit, let og levende
  • Evnen til at udvikle indhold, der inspirerer, engagerer og aktiverer vores målgrupper
  • Solid erfaring med opsætning af kampagner i Annonceadministrator
  • Erfaring med måleværktøjer til optimering og udvikling af kampagner
  • Erfaring med at skabe digitale fortællinger, der skaber reach og engagement på sociale medier.

Om afdelingen

Du bliver en central medarbejder i et team på ti i Kommunikation, der er en del af Strategisk enhed. Vi arbejder med kommunikation, markedsføring, strategisk interessevaretagelse, intern kommunikation, ledelseskommunikation og studenterrettede aktiviteter, bl.a. studentertrivsel og fastholdelse.

Arbejdsopgaverne spænder vidt, og vi hjælper hinanden, så du skal være indstillet på også at give en hånd med ved løsningen af andre kommunikationsopgaver, når det kniber. Du får gode kolleger og et godt, travlt arbejdsmiljø med en uformel, munter og tillidsfuld omgangsform.

Vi tilbyder

En spændende, udfordrende og krævende fuldtidsstilling i en organisation i stærk udvikling. Samt gode muligheder for faglig udvikling og en høj grad af selvstændighed i jobbet.

Tiltrædelse snarest muligt og senest pr. 1. december 2019. Du ansættes i Kommunikation med reference til kommunikationschefen. Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst.

Tjenestestedet er Campus Esbjerg, men du skal være indstillet på ofte at skulle løse opgaver på vores campusser i Kolding, Haderslev og Aabenraa.

Information

Send din ansøgning via ucsyd.dk/stillinger. Ansøgningsfrist torsdag 20. oktober 2019 kl. 23.59.

Du er velkommen til at kontakte os:

Kommunikationschef Hans Christian Nedobrowsky, tlf. 7266 2041, hcne@ucsyd.dk

Webmaster og tillidsrepræsentant Susan Rasmussen, tlf. 7266 2043, sura@ucsyd.dk

Samtaler gennemføres mandag 28. oktober i Esbjerg.


Om os

UC SYD uddanner lige nu ca. 6.000 studerende til professionsbachelorer. De bliver f.eks. lærere, pædagoger, ergoterapeuter, sygeplejersker og lyddesignere. Mange vender tilbage for at videreuddanne sig hos os senere i livet. Samtidig forsker vi i professionerne og driver udviklingsprojekter, f.eks. i børnehaver, på skoler og sygehuse. Vi er 700 ansatte på fire campusser i Sydjylland. Vi er glade for vores regionale forankring og har et tæt samarbejde med offentlige og private organisationer.

Nyt job

Grouleff Communications/Vi har brug for endnu en Robot Storyteller

Er du en PR-frisk teknologientusiast med medietække?

Udgivet

den

Grouleff Communication/Vi har brug for endnu en Robot Storyteller

JOBANNONCE

Jobfunktion:

Som Robot Storyteller i et internationalt nichebureau i vækst vil du få mulighed for at inspirere til medieomtale i ind- og udland af de mest spændende historier om nye banebrydende robotteknologier og automationsopfindelser. Du fortæller fængende både mundtligt og skriftligt om udviklingen i industrien, sundhedsvæsenet og uddannelsessektoren og i de mange andre områder, hvor automatisering også pibler frem.

Du møder visionære robotudviklere og jordnære robotbrugere, og du mestrer det overbevisende interview, hvor du identificerer de mest interessante og relevante vinkler, perspektiver og pointer i nyheder og casehistorier. Du eksekverer og ser resultater. Du ser spændende, nye vinkler og du griber mulighederne, når de er der – sommetider i luften. Du kan både lytte til kunderne og forstå mediernes mentalitet og workflow. Du har også blik for at udvikle en overbevisende tv-brief eller mail-pitch, såvel som kronikker, debat- og blogindlæg eller indhold til sociale medier. Der naturligvis være introduktion, koordinering og gensidig sparring og kvalitetssikring – både i opstarten og i dagligdagen.

Målsætning og udvikling:

Grouleff Communications skal kunne vokse med kundernes vækst og med opgaverne og udfordringerne. Det kræver nærvær, ressourcer og dedikation. Målet med udvidelse af staben er at mindske leveringstiden og højne fleksibiliteten og øge kreativiteten. Der vil være lydhørhed over for at forfine og forny Grouleffs processer, værktøjer og metoder.

Succeskriterier:

Grundlæggende er du som ny medarbejder i Grouleff Communications en succes, når du samarbejder smidigt med kollegerne, mens både robotvirksomhederne og medierne er glade og trygge ved det du gør, måden du gør det på og de resultater, du skaber.

Rejseaktivitet, arbejdstid og fleksibilitet:

Det vil være ideelt, at du er bosat i eller omkring Aarhus, da Grouleff Communications har til huse i centrum af Århus i DSB’s gamle bygning i Ny Banegårdsgade. Mødeaktiviteter, interviews, virksomhedsbesøg, events mv. foregår både hos os, virtuelt og på diverse lokationer især i Danmark. Rejseaktiviteter i Norden samt Europa forekommer.

Karrieremuligheder og attraktivitet:

Ganske få kommunikatører i Skandinavien har erfaring med den boomende robotindustri, som både rummer et væld af inspirerende historier for medierne og for markedet, ligesom industrien selv har et stort og erkendt behov for professionel assistance inden for netop dette. Her har man sjældent hverken tid, lyst, tæft eller det rette medienetværk for at udføre disse. I dette job møder du en meget globalt orienteret og ret ung og nytænkende industri i en særdeles positiv udvikling. Det er her der skabes nye jobs og vækst i de kommende mange år.

Kravprofil

Formelle faglige kvalifikationer:

Need to have:

  • Flydende på dansk og engelsk. Mestrer at udtrykke sig nuancereret, korrekt og levende på begge sprog mundtligt og skriftligt.
  • Kommunikerer selvsikkert i telefonen og kan med pli pitche gode idéer til folk i den anden ende af røret.
  • Dygtig til at skabe win-win i alle relationer.
  • Forståelse for B2B, især indenfor eksportvirksomheder.
  • Elsker at lære nyt.
  • Udfører lavpraktiske opgaver. Hos GC hjælper alle hinanden.
  • Humor, energi og Pippi-attitude – uanset om du er mand eller kvinde.

Nice to have:

  • Globalt orienteret med international erfaring (evt. fra studieophold i udlandet)
  • Erfaring med produktion af indhold til både traditionelle og nye medier såsom sociale
  • Forkærlighed for opfindelser, for robotter og for hvordan nye teknologier kan skabe forandringer
  • Andre sprogkompetencer end engelsk og dansk. Tysk, svensk, norsk og finsk vil især være nyttigt

Brancheerfaring:

  • 3-5 års brancheerfaring fra mediebranchen/PR/kommunikationsbranchen/marketing.
  • Uddannelsesmæssig baggrund:
  • Journalist eller lignende.

Kontaktpersoner:    Lisbeth Edelmann Nyborg, Corundum ApS / job@grouleff.it

Tiltrædelsesdato:                Snarest muligt.


Organisationen:

Grouleff Communications er Skandinaviens eneste B2B PR-bureau med 100 % fokus på robotbranchen og dens behov for strategisk kommunikation til presse, forhandlere, kunder, jobansøgere, myndigheder og andre relevante interessenter for robotbranchen. Robotteknologier og automatisering breder sig til flere og flere brancher. Filosofien bag Grouleff Communications er, at robotudviklingen er så væsentlig og potentielt revolutionerende, at den fortjener en solid dækning. Det er vigtigt at skabe indsigt og debat om, hvordan vi skal gøre brug af de muligheder, teknologien åbner op for.

PR-bureauet har derfor siden 2008 opbygget en dyb indsigt og et stærkt brand i den blomstrende robotindustri især i Danmark. Virksomhedens kunder vælger Grouleff Communications for at sikre en professionel, effektiv proaktiv pressehåndtering og nyhedsformidling.

I det daglige arbejde fungerer Grouleff Communications ofte som en effektiv indgang for journalister og medier, der leder efter vinkler, cases og kilder til nye historier om robotudviklingen og de forandringer, muligheder og bekymringer, teknologien skaber. Bureauet har således en nyttig og konstruktiv brobyggerfunktion for både industri og medier. Dette bygger på stærk indlevelsesevne og en vilje til at yde solid service på ”begge sider af broen” samt et skarpt blik for synergimuligheder.

Bureauet tilbyder:

  • PR-strategiudvikling og medietræning samt krisekommunikation
  • Pressemeddelelser/nyheder
  • Casehistorier og testimonials
  • Kronikker, debatindlæg og blogposts
  • Servicering af journalister, der leder efter ideer og muligheder
  • Messe- og event-PR
  • Reportagerejser for udenlandske journalister, som vil besøge Danmark

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu