Connect with us

Data

Top 50: Valgkampens mest delte artikler

De sociale medier har været rødglødende med artikler fra medierne. Her er hvilke medier, der gjorde det bedst og de mest delte artikler

Udgivet

den

Top 50: Valgkampens mest delte artikler

Valgkampen har i den grad sat sit præg på mediernes fokus og livet på de sociale medier. Medietrends tager i dag et nyt værktøj i brug, der giver et samlet overblik over de mest virale artikler fra danske medier.

Værktøjet hedder Storyboard.news og det samler alle likes, delinger og kommentarer fra Facebook, Twitter, Linkedin og Pinterest. Opgørelsen giver derfor et meget præcist billede af, hvad der har domineret de sociale medier.

Medietrends kommer i fremtiden til at præsentere top 50-lister for hver måned. Men her og nu er det et tilbageblik på valgkampen:

Se mediernes samlede resultater længere nede

Kigger man på de samlede resultater for de enkelte medier skiller især TV2 sig ud med over to millioner likes, delinger og kommentarer, hvis man samler engagementet fra både vejret, sporten og nyhederne.

  • Data fra inkluderer likes, delinger og kommentarer fra Facebook, Twitter, LinkedIn og Pinterest.
  • Engagement på denne liste dækker både betalt og organisk engagement.
  • Data er hentet fra Storyboard.news den 6. juni og tager ikke højde for engagement, der er kommet siden denne dato.

Data

Corona får danske medier til at eksplodere på Facebook

Corona fylder alt i det danske samfund lige nu og det afspejles også på Facebook, hvor danskerne engagerer sig som aldrig tidligere

Udgivet

den

Corona får danske medier til at eksplodere på Facebook

Danskerne er ikke overraskende meget optaget af coronakrisen og det afspejles tydeligt på Facebook. Siden corona for alvor erobrede dagsordenen i uge 11 er antallet af likes, delinger og kommentarer til opslag fra danske medier næsten fordoblet.

Det viser en analyse, Medietrends har foretaget af aktiviteten hos 66 danske medier på Facebook.

Det stigende engagement skyldes ikke kun, at medierne er mere aktive og har slået 10-15 procent flere opslag op, men også at danskerne engagerer sig mere end de plejer.

Det kan man aflæse af den såkaldte interaction rate, der indikerer, hvor mange af følgerne, der engagerer sig.

Tallene i interaction rate virker måske små, men det skal ses i forhold til, at de 66 målte medier tilsammen har 6,4 millioner følgere.

De mange ekstra interaktioner skyldes især, at danskerne deler mere end de plejer. Men også emotionelle reaktioner, som SAD, LOVE og ANGRY er steget markant.

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu