Connect with us

Data

Top 50: Valgkampens mest delte artikler

De sociale medier har været rødglødende med artikler fra medierne. Her er hvilke medier, der gjorde det bedst og de mest delte artikler

Udgivet

den

Top 50: Valgkampens mest delte artikler

Valgkampen har i den grad sat sit præg på mediernes fokus og livet på de sociale medier. Medietrends tager i dag et nyt værktøj i brug, der giver et samlet overblik over de mest virale artikler fra danske medier.

Værktøjet hedder Storyboard.news og det samler alle likes, delinger og kommentarer fra Facebook, Twitter, Linkedin og Pinterest. Opgørelsen giver derfor et meget præcist billede af, hvad der har domineret de sociale medier.

Medietrends kommer i fremtiden til at præsentere top 50-lister for hver måned. Men her og nu er det et tilbageblik på valgkampen:

Se mediernes samlede resultater længere nede

Kigger man på de samlede resultater for de enkelte medier skiller især TV2 sig ud med over to millioner likes, delinger og kommentarer, hvis man samler engagementet fra både vejret, sporten og nyhederne.

  • Data fra inkluderer likes, delinger og kommentarer fra Facebook, Twitter, LinkedIn og Pinterest.
  • Engagement på denne liste dækker både betalt og organisk engagement.
  • Data er hentet fra Storyboard.news den 6. juni og tager ikke højde for engagement, der er kommet siden denne dato.

Læs også