Connect with us

Data

Top 50: Valgkampens mest delte artikler

De sociale medier har været rødglødende med artikler fra medierne. Her er hvilke medier, der gjorde det bedst og de mest delte artikler

Udgivet

den

Top 50: Valgkampens mest delte artikler

Valgkampen har i den grad sat sit præg på mediernes fokus og livet på de sociale medier. Medietrends tager i dag et nyt værktøj i brug, der giver et samlet overblik over de mest virale artikler fra danske medier.

Værktøjet hedder Storyboard.news og det samler alle likes, delinger og kommentarer fra Facebook, Twitter, Linkedin og Pinterest. Opgørelsen giver derfor et meget præcist billede af, hvad der har domineret de sociale medier.

Medietrends kommer i fremtiden til at præsentere top 50-lister for hver måned. Men her og nu er det et tilbageblik på valgkampen:

Se mediernes samlede resultater længere nede

Kigger man på de samlede resultater for de enkelte medier skiller især TV2 sig ud med over to millioner likes, delinger og kommentarer, hvis man samler engagementet fra både vejret, sporten og nyhederne.

  • Data fra inkluderer likes, delinger og kommentarer fra Facebook, Twitter, LinkedIn og Pinterest.
  • Engagement på denne liste dækker både betalt og organisk engagement.
  • Data er hentet fra Storyboard.news den 6. juni og tager ikke højde for engagement, der er kommet siden denne dato.

Data

Top 50: Virallisten juli

Sommerens agurketid betød markant mindre liv på de sociale medier. Eneste store medie, der holdt dampen oppe var Berlingske

Udgivet

den

Top 50: Mest virale artikler fra danske medier

For langt de fleste medier, har sommeren betydet markant lavere aktivitet på de sociale medier.

Det betyder både lavere engagement på de enkelte artikler og lavere engagement på hele indsatsen.

Før sommerferien fik de mest delte, likede og kommende danske artikler over 50.000 interaktioner, i juli er det niveau faldet til godt 20.000.

Ser man på mediernes samlede mængde engagement er alle store medier, undtagen Berlingske, gået tilbage i forhold til juni, hvor Medietrends senest gjorde regnskabet op.

Det viser Medietrends virale barometer, der hver måned måler, hvilke medier, der skaber størst engagement på tværs af Facebook, Twitter, Linkedin og Pinterest.

Opgørelsen foretages med data, der leveres af Storyboard.news

I forhold til seneste udgave af Virallisten er listen over medier nu udvidet fra 30 til 50. Sammenligner man de 50 øverst placerede juni med juli, er der fire medier, der er skiftet ud:

Ud ryger:

  • Point of View International
  • Børsen
  • Pio Pio
  • Local Eyes

Ind kommer:

  • Folketidende
  • Ingeniøren
  • Fredericia Avis
  • Flaskeposten.nu

Se Virallisten for andre måneder

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu