Connect with us

Original

Her kan du tjekke om Google vil blokere dine annoncer

I begyndelsen af 2018 begynder Google Chrome at blokere irriterende annoncer. Det kan blive dyrt for mange medier. Men nu kan medierne teste sig selv.

Udgivet

den

Når Google i begyndelsen af 2018 installerer ad blocker på deres Chrome-browser kan en lang række medier komme i klemme. Hvis deres annoncer ikke opfylder kravene i Better Ads Standard vil de ganske enkelt blive blokeret.

Better Ads Standard forbyder blandt andet pop ups,  selvspillende videoer med lyd og de såkaldte prestitial ads, som er annonceformater, der overtager og dækker skærmen, inden man får lov at komme ind på hjemmesiden.

For at forberede medierne på den hårde kurs, giver Google nu mulighed for at medierne selv kan teste om de er på den rigtige eller forkerte side af Googles grænse.

Man kan kun tjekke de websites, som man har rettigheder til. Det sker her.

Mange danske medier er formentlig endnu ikke blevet screenet af Google, men sagens alvor taget i betragtning er det nok en god ide løbende at tjekke om man er inde eller ude hos Google.

Google har foreløbigt gennemgået 100.000 websites – af dem overtrådte 700 de nye regler og vil på et tidspunkt i 2018 få blokeret deres annoncer (med mindre de retter ind – og mon ikke de gør det). Blandt de 700 er Forbes.

Læs også Google Chrome pønser på at blokere annoncer

Læs også