Succes for pop-up nyhedsmail om Game of Thrones

Medierne bør facilitere de samtaler og interesser, deres brugere har. Det har New York Times i de senere år haft stigende fokus på og servicerer derfor læserne med alt fra madopskrifter til sundshedstips og en lang række specialiserede nyhedsmails.

Seneste skud på stammen er et pop-up nyhedsbrev om Game of Thrones, allerede efter tre uger i luften har scoret 61.000 abonnenter.

New York Times grundtanke med nyhedsmails er, at de som stærkt segmenterede fiskekroge kan opbygge brugergrupper, der enten kan skabe nye indtægtskilder eller måske fungere som rekrutteringsbaser for kerneproduktet.

Game of Thrones mailen går i dvale, når tv-serien holder pause og når serien er slut, dør nyhedsmailen også. Men inden da håber New York Times, at pop-up mailen har hjulpet deres faste nyhedsmail om serier til at vokse.

Læs mere hos Digiday eller sign up til Games of Thrones mailen her.

Foto: Mark Turner/Flickr